onsdag 24 november 2010

Säg ett ord...

Säg ett ord, så skriver jag en dikt om det ordet :D


...Nog om det! NU HAR JG MYCKET ATT SKRIVA; HAHAHAHA; ORKAR DU LÄSA?:
När jag vaknade var det vitt ute och när jag gick ut var det SVINKALLT! Jag gick till busstationen och jag frös som bara den! Jag var i Rimbo 08.00.
Tjejerna i klassen skulle simma idag och vi skulle mötas utanför badhuset 08.40. Så jag fick vänta i 40 min! Jag var med Julia då.
Vi fick bara bada i 40 minuter. Först fick vi simma 6 längder bröstsim och två längder rygg sim,
sen fick vi simma rygg sim två längder, ena längden skulle vi ha armarna längst med sidorna och andra längden skulle armarna va rakt upp! DET VAR SVÅRT! xD Man sjönk under vattnet hela tiden! Vi fick göra det för att visa hur man skulle fördela vikten om man livräddar någon :D
Jag och Ickis var så sugna på att bada efteråt så vi bestämde att vi skulle göra det efter dansen.

Efter skolan åkte jag och Ickis hem till henne och bytte om, sen gick vi till dansen, i snö ovädret. När vi kom dit, typ 10 min för sent såg vi Linn sitta utanför, och hon sa att dansläraren var sjuk, men att vi skulle köra själva, Katarina skulle komma med musik och nyckel och när hon kom hade hon ingen nyckel med sig för den var inte där den brukade, vi letade lite, men vi bestämde att hoppa över dansen idag, för vi var ju och tränade i Måndags.
Så jag och Ickis gick till badhuset och badade, jag skulle bli hämtad 17.30 och började göra mig i ordning 17.20. 10 minuter är lite tid för mig! Jag stressade som bara den och 17.32 stormade jag ut från badhuset, folk kollade med väldigt konstiga blickar på mig, om ni fattar vad jag menar!
När jag står utanför och väntar tar jag fram mobilen och ser ett missat samtal från mamma, jag ringer: "Tyvärr blir vi en halvtimme sena på grund av snön, det är trafikkaos här!"
Jag hade stressat i onödan! Jag klandrar inte mamma o pappa, de e ju inte deras fel att det e snökaos! haha. Sen kom dom och hämtade mig och hemma åt jag middag, gjorde läxan och satte mig vid datan :D = Min dag!
Bad dikt:
Plask, plask, lek och skoj!
Skvätta, putta, vilket stoj!
Nej, jag fick en kallsup, oj!
Åka båt, skepp o hoj!
Räddar min kompis med en livboj!
Flumm, den med!!! xD
Nu ska jag gå och lägga mig, natti, natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här<33